Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Kolář, Karel (oponent) ; Rovnaník, Pavel (oponent)
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice
Dvořák, Martin
Název Výuka chemie na středních průmyslových školách stavebních v České republice Abstrakt Cílem práce je zhodnocení a zlepšení výuky chemie na středních odborných školách v České republice, které vyučují čtyřleté stavební obory. Východiskem práce byla analýza současného stavu výuky chemie na SPŠ stavebních, zhodnocení kurikulárních dokumentů a předvýzkum realizovaný na těchto středních školách. Dále se práce zaměřovala na vytvoření učebního materiálu obsahujícího témata stavební chemie. Učební materiál byl vytvořen především s ohledem na jeho odbornou a didaktickou správnost. Již v průběhu jeho tvorby byl ověřován ve výuce chemie a dále upravován podle reakcí žáků. Učební materiál byl v další etapě zpracování práce rozšířen tak, aby zahrnoval celou výuku chemie podle současných RVP na SPŠ stavební. Průběžně byl modifikován a dále ověřován především ve formě pracovního sešitu, který je nakonec používán jako základní učební pomůcka pro výuku chemie. Učební materiál byl ověřen jak podle teoretické metodiky, tak i formou anonymního dotazníku vyplněného žáky. Objektivní hodnocení vlivu učebního materiálu na učební výsledky žáků bylo provedeno analýzou učebních výsledků žáků po dobu pěti let. Klíčová slova Stavební chemie, střední školství, učební materiál, pracovní sešit.
Návrh pracovního sešitu pro žáky 1. ročníku oboru Kosmetička
Pokorná, Jitka
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na zpracování pracovního sešitu, který bude sloužit nejen k procvičení tematických celků, ale bude obsahovat i učební text. Pracovní sešit vznikl pro výuku 1. ročníku odborného výcviku u oboru Kosmetička. V současné době na trhu neexistují ucelené materiály pro odborný výcvik, které by žákyně 1. ročníku mohly využívat k získávání znalostí a dovedností ve své profesi. Cílem této práce bylo vytvořit pracovní sešit tak, aby byl funkční, srozumitelný, přehledný a dokázal žákům i učiteli zprostředkovat zpětnou vazbu díky úkolům a didaktickým testům připraveným na konci každého tematického celku v pracovním sešitě. V teoretické části byla popsána tvorba učebního textu a definována kritéria hodnocení kvality učebního textu. Tato část byla vypracována za pomocí studia odborných zdrojů a následně byla použita analýza, syntéza a komparace. Obsahem teoretické části byl zahrnut i popis tvorby didaktických testů. Cílem praktické části byl návrh samotného pracovního sešitu. K naplnění tohoto cíle byla charakterizována střední škola a obor vzdělání s maturitní zkouškou Kosmetička, pro kterou byl pracovní sešit vytvářen. Dále obecný cíl předmětu odborný výcvik a učební osnovy. V neposlední řadě je připojen návrh pracovního sešitu pro žáky s ukázkou didaktického testu.
Analýza tématu vznik a vývoj lidského druhu v učebnicích a pracovních sešitech pro ZŠ
Hoffmannová, Valérie ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je analýza učebních úloh vztahujících se k tématu vznik a vývoj lidského druhu v učebnicích a pracovních sešitech pro 2. stupeň ZŠ. Pro analýzu byly vybrány učebnice a pracovní sešity přírodopisu a dějepisu, ve kterých bylo zastoupeno dané téma. Učební úlohy byly roztříděny do jednotlivých kategorií taxonomie Tollingerové a původní Bloomovy taxonomie. Výsledky vycházející z tohoto třídění byly využity k porovnávání starších a novějších vydání vybraných učebnic a pracovních sešitů. Tříděním do taxonomických kategorií jsem též zjišťovala obtížnost úloh v jednotlivých publikacích. Z této analýzy vyšlo, že více jsou zastoupeny učební úlohy z nižších taxonomických kategorií (u obou taxonomií), které nekladou vysoké nároky na kognitivní operace. Dále se tato práce zabývá tím, jaký rozsah zaujímá dané téma v jednotlivých publikacích. Při dalších analýzách se ukázalo, že více učebních úloh na téma vznik a vývoj lidského druhu je zastoupeno v dějepisných učebnicích a pracovních sešitech. Výsledky této práce by mohly pomoci učitelům zorientovat se v nabídce dostupných učebnic a pracovních sešitů a pomoci s výběrem vhodné publikace k výuce tématu vznik a vývoj lidského druhu. Klíčová slova: analýza, Bloomova taxonomie, dějepis, evoluce člověka, pracovní sešit, přírodopis,...
Finanční gramotnost na 2. stupni ZŠ
Masařová, Anna ; Tichá, Milena (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Bakalářská práce se zabývá finanční gramotností na II. stupni základní školy. Pozornost je věnována především hodnocení učebnic a pracovních sešitů, které jsou pedagogům k dispozici. První část práce je zaměřena na definici finanční gramotnosti a klíčové dokumenty- Národní strategie finančního vzdělávání, Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách, jehož součástí jsou Standardy finanční gramotnosti. Další část práce je věnována začlenění finanční gramotnosti do Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a následně i do konkrétního Školního vzdělávacího programu. Poslední část je věnována již zmíněnému hodnocení učebnic a pracovních sešitů, které jsou hodnoceny dle předem stanovených kritérií z příslušné literatury. V úplném závěru je podáno doporučení konkrétních učebnic a pracovních sešitů k výuce finanční gramotnosti. Práce by mohla posloužit k základní orientaci v klíčových dokumentech, zabývající se finanční gramotností. Pedagogům podílející se na výuce finanční gramotnosti by mohla usnadnit výběr učebnic a pracovních sešitů k výuce finanční gramotnosti. KLÍČOVÁ SLOVA finanční gramotnost, učebnice, pracovní sešit
Odkud se bere jídlo? Výukový program pro 1. stupeň ZŠ-pracovní sešit
KURZOVÁ, Alena
Hlavním cilem diplomové práce bylo vytvořit výukový program pro 1. stupeň ZŠ-pracovní sešit s názvem Odkud se bere jídlo, tomu předchazelo nejdříve v teoretické časti vymezení základnich vychodisek ke vzniku výukového programu.
Výchovně vzdělávací projekt k obci Březina v mikroregionu Radnicko u Rokycan
ŠÍPOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá představením památek v obci Březina v mikroregionu Radnicko u Rokycan a jejich propagaci prostřednictvím pracovního sešitu určeného pro starší školní věk. Teoretická část se věnuje rodu Sternbergů a Kašparovi Maria hraběti ze Sternberga významné osobnosti rodu. Dále jsou popsány jednotlivé památky na tomto území a další část je věnována muzeu jako instituci zaměřenou na propagaci kulturně historického dědictví národa. V další části teoretické statě je popsán pracovní list jako funkční pomůcka muzejní edukace. Následně je specifikován starší školní věk jako cílová skupina pro tvorbu projektové části kvalifikační práce. Projektová část je věnována tvorbě pracovního sešitu a jeho následnému rozboru.
Výzkum učebnic přírodopisu pro žáky se sluchovým postižením jako východisko pro tvorbu pracovních sešitů
Skýbová, Jana ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent) ; Čížková, Věra (oponent)
NÁZEV: Výzkum učebnic přírodopisu pro žáky se sluchovým postižením jako východisko pro tvorbu pracovních sešitů AUTOR: RNDr. Jana Skýbová KATEDRA: Katedra biologie a environmentálních studií, Pedagogická fakulta, Univerzita Karlova v Praze ŠKOLITEL: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. ABSTRAKT: Hlavním cílem disertační práce bylo provést porovnání obsahů a didaktické vybavenosti stávajících učebnic přírodopisu pro ZŠ pro žáky se sluchovým postižením za účelem navazující autorské tvorby pracovních sešitů pro žáky se sluchovým postižením, v souladu s kurikulárními a legislativními východisky. Dalším cílem práce byla realizace pedagogického výzkumu na všech základních školách pro žáky se sluchovým postižením v České republice v oblasti výuky přírodopisu a práce se stávajícími učebnicemi přírodopisu pro tyto žáky. Důraz byl kladen na zjištění potřeby pracovních sešitů k učebnicím a učivu přírodopisu a na základě tohoto zjištění vytvořit pracovní sešity k učebnicím přírodopisu, které by reflektovaly na výsledky pedagogického výzkumu. Pedagogický výzkum stávajících autorských a spoluautorských učebnic přírodopisu pro žáky se sluchovým postižením byl realizován formou kvantitativního výzkumu - dotazníkovým šetřením a doplněn interview. Z výsledků empirického výzkumu používání učebnic přírodopisu na základních...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 20 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.